A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z #

Bekkenbodemspieren

De bekkenbodemspieren zijn onze sexspieren. Het lekkere gevoel bij het orgasme ontstaat als deze spieren zich een aantal keren ritmisch samentrekken. Door ze te trainen kan sex lekkerder worden. Leer je bekkenbodemspieren te spannen en te ontspannen zonder dat je daarbij tegelijkertijd andere spieren aantrekt, zoals je been-, bil- of buikspieren. Span de spieren terwijl je uitademt en ontspan ze terwijl je inademt. Oefen twee keer per dag. Trek ze 15 tot 20 keer aan, waarbij je de spanning een seconde vast houdt. Bouw dit langzaam op tot twee maal 75 keer. Ben je eenmaal aan de vorige oefening gewend, houdt de spierspanning dan langer vast. Voer het aantal seconden dat je de spierspanning vast kunt houden geleidelijk op tot meer dan een minuut. Oefen als meisje ook met het uitzetten van deze spieren. Doe de oefening in verschillende houdingen. Je kunt de bekkenbodemspieren ook trainen d.m.v. vagina balletjes.

Bij jongens lopen ze vanaf hun schaambeen tot hun stuitbeen onderaan de rug. Je kunt ze vinden door bij het plassen even te stoppen en dan weer door te gaan. Je kunt ze voelen als je je vinger op je perineum legt en de spieren spant en ontspant. Je ziet je penis dan waarschijnlijk ook op en neer gaan.

Bij meiden vormen ze een soort acht rond de vagina en anus. Je kunt ze vinden door bij het plassen even te stoppen en dan weer door te gaan. Je kunt ze zien bewegen als je met een spiegel naar je vagina kijkt en de spieren dan spant en ontspant. Je ziet de opening dan groter en kleiner worden. Je voelt dit ook als je een vinger in je vagina stopt.

Synoniemen: